Etableringen

Det hele startet når byggingen av ny flerbrukshall på Ellingsrudflaten var et faktum. Flere lokale Ellingsrudgutter hadde allerede rukket å nå norgeseliten, representert landslaget og fått kontrakt i utlandet.

Det var på tide å tilby et lokalt tilbud, med mål om å etablere og fostre opp fremtidens spillere. Den allerede etablerte klubben Tigerstaden Ballklubb, og Ellingsrud IL inngikk en fusjonering. Ellingsrud Tigers Innebandy var resultatet. Samtidig ble et G15 lag etablert, og vi hadde to lag i seriespill første året.

Ved stor hjelp fra foreldre og frivillige øker interessen i lokalområdet. Rekrutteringen tar seg kraftig opp, og i 2014 er etableringen av aldersbestemte lag, inkludert minigruppa i gang. Etterhvert er vi 2 herrelag, et nytt G14 lag, og diverse aldersbestemte lag, som deltar i sine første minirunder.  Flere av foreldrene tar trenerkurs og innlemmes i klubben. Samtidig øker antall styremedlemmer.

Satsing på fremtiden

2016-2017 sesongen øker vi fra 6 til 12 lag. Minigruppa er til tider mellom 40-60 ivrige barn, damelaget blir etablert, og klubben får økonomisk støtte fra forbundet for blant annet å kunne ekspandere raskt nok til å dekke etterspørselen i nærmiljøet. Omtrent samtidig blir et 3. herrelag dannet, samt et Old Girls lag.

2017-2018 har vi 14 lag i serie eller aktivitetsrunder. Vi blir sett på som en attraktiv klubb med mange ildsjeler. På styremøtet til bandyforbundet er Ellingsrud Innebandy et av temaene som tas opp, noe vi er stolt av. Herrer 1 spiller i 2.divisjon, og klarer seg bra i en tøff serie. Herrer 2 i 4.div, Herrer 3 i 5div. Damer 1 i 3.div, Old Girls, G17 og G12 som er et av de beste lagene i sin klasse. Aldersbestemte lag deltar stadig på minirundene.

For å være en attraktiv klubb må vi sørge for stabilitet i alle ledd. Målet er å ha et stabilt Herrer1-lag, med et solid rekruttlag. Vi skal fokusere på fremtiden og satse fra øverste juniornivå helt ned til minigruppa. Damelaget fortetter i samme stil, med masse iver, engasjement og glede, og med hjelp av klubbens kanskje beste trenerteam, ta nye steg sesong for sesong. Herrer 3, Old Girls og et mulig Old Boys skal være mosjonstilbud for klubben

Frivillighet engasjement, dialog, kommunikasjon, treningsvilje er nøkkelen til å fortsette å utvikle oss som klubb.

Vår visjon

Vi skal tilby innebandyktivitet til alle uansett ambisjoner og ferdighetsnivåer.

Vi skal være en klubb som kombinerer bredde og toppsatsing.

Vi skal tilby et trygt og godt treningsmiljø for alle som vil være med.

Vi skal jobbe for utvikling av innebandy i samarbeid med Oslo og Akershus Bandyregion avd. Innebandy, og skal søke allianser med andre idrettslag både i og utenfor innebandymiljøet.

Gamle Strømsvei 109, 1061 Oslo

post@ellingsrudinnebandy.no